Case Study: Złote Wyprzedaże
Pierwszym działaniem był szczegółowy przegląd sklepu oraz aktywności poza nim. Dzięki temu ustaliliśmy dokładny plan działania dopasowany do problemów, z którymi borykał się klient. Będąc w posiadaniu konkretnej wiedzy w tym temacie, przystąpiliśmy do działania i sukcesywnie wprowadzaliśmy nowatorskie rozwiązania.
Nasz klient istnieje już 7 lat na polskim rynku e-commerce. Ciągły rozwój i rozrost firmy spowodował w 2014 roku przejście z dedykowanej platformy .NET na Magento w związku z planowaną ekspansją na rynki zagraniczne. Dodatkowo, integracja Złotych Wyprzedaży z grupą Vente-Privee wymagała rozszerzenia wielu dotychczasowych funkcji i wdrożenia nowych, innowacyjnych rozwiązań.
Szereg problemów w bazie danych doprowadził do spadku jej wydajności. Przeprowadziliśmy jej reindeksację, dzięki czemu przywróciliśmy stabilność i skróciliśmy czas dostępu do danych w bazie. Dało to wymierne korzyści dla naszego klienta – szybka indeksacja jest kluczem w przypadku krótkich, kilkudniowych kampanii sprzedażowych, na których opierają się Złote Wyprzedaże.
Jednym z głównych celów było ujednolicenie portalu tak, aby pasował stylistycznie do profilu spółki matki, Vente-Privee. Zwiększyliśmy intuicyjność i przejrzystość strony, a także zespoliliśmy ją pod pod kątem kolorystycznym i funkcjonalnym. Udoskonaliliśmy również sklep pod kątem responsywności, aby był w pełni użyteczny zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych – szczególną uwagę poświęciliśmy płynnemu działaniu strony na urządzeniach iPhone oraz iPad, których kod jest bardzo wymagający. Istotnym elementem optymalizacji było przepisanie części kodu w taki sposób, by była mniej zasobożerna.
Zgodnie z wytycznymi firmy Vente Privee przygotowaliśmy oraz zintegrowaliśmy system do tworzenia, zarządzania i monitorowania kampanii afiliacyjnych. Rdzeniem systemu od strony funkcjonalnej jest zaawansowana aplikacja do tworzenia i zarządzania kampaniami we współpracy z partnerami. Dodatkowo wdrożyliśmy system monitorowania i statystyk, pozwalający na aktywną obserwację i raportowanie kampanii.
System sprzedażowy Złotych Wyprzedaży oparty jest głównie o mailing i newslettery, dzięki czemu osiąga konwersję do 12%. Z tego powodu pracowaliśmy nad jego niezawodnością. Usprawniliśmy integrację z SARE – pierwszym w Polsce, profesjonalnym systemem do zarządzania e-mail marketingiem. Dzięki temu uzyskaliśmy stały i stabilny kontakt z użytkownikami. Integracja ta pozwoliła na spersonalizowanie newsletterów o unikalnej treści, pełną automatyzację procesu oraz lepsze targetowanie mailingów.
W ramach działań zaimplementowaliśmy nasz system IDEAerp, działający w modelu SaaS (Software as a Service). Dzięki temu Klient uzyskał możliwość skorzystania z modułów: PIM – Product Information Management; zakupów B2B; obsługi zwrotów w zaimplementowanym systemie ISO; obsługi sprzedaży; finansowo-księgowo-kadrowym oraz Moduł CAT (Computer Aided Translations). Ten ostatni z wymienionych modułów wspomaga tłumaczenie kampani od dostawcy (Ventee Privee) z języka francuskiego na język polski.
Wzmacniając bezpieczeństwo zastosowaliśmy wielostopniowy mechanizm uwierzytelniania dla wejść spoza biura.